18 maart 2016

Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard

Gemeenteraad 17-03-2016

De gemeenteraad heeft kort samengevat besloten om door samenvoeging van een viertal kavels, te weten Financiën, Juridische zaken, I&A (Informatie en Automatisering) en HRM (Human Resources Management), een duidelijk kwaliteits- en kwetsbaarheidsvoordeel te behalen. De SGP stemde ook in met deze ambtelijke samenvoeging, van deze 4 onderdelen, maar niet met de beschikbaarstelling van onderstaande 50.000,-

In het voorstel stond namelijk ook om samen met Maasdriel 50.000,- beschikbaar te stellen voor procesmanagement van de verdere ontwikkeling van de samenwerking tussen Zaltbommel (26.500,-) en Maasdriel (23.500,-).

De SGP diende een amendement in, om het beschikbaarstellen van deze 50.000,- niet te doen. De reden was, dat de SGP eerst wil zien, dat de eerste vier projecten een succes zijn, voordat een volgend onderdeel wordt samengevoegd. Dit amendement werd alleen gesteund door de PvdA.

Andere partijen dienden juist een amendement in om als Zaltbommel alleen de 50.000,- ter beschikking te stellen, daar Maasdriel al besloten had, niet mee te betalen. Uiteraard stemde de SGP hier tegen.