26 september 2013

Bestuursrapportage Sociale Dienst Bommelerwaard

We zijn akkoord gegaan met de bestuursrapportage. Een motie van de PvdA en Groen Links, waarin het college werd opgeroepen om het principe van Social Return structureel op te nemen in het inkoop- en aanbestedingsbeleid, was volgens de wethouder overbodig, omdat het college al bezig is met het aanbestedingsbeleid. Daarop werd de motie ingetrokken. We vroegen ons overigens sterk af of werkgevers hier op zitten te wachten. Zeker in deze tijd zitten zij niet op extra kosten te wachten. Daar komt bij dat mogelijk al in 2014 door werkgevers arbeidsgehandicapten in dienst genomen moeten worden. Vraag bij de bestuursrapportage was nog wel hoe zeker de Incidentele Aanvullende Uitkering ad € 567.000. Deze uitkering is als opbrengst reeds meegenomen. De wethouder heeft aangegeven dat in het verleden deze uitkering ook altijd is verleend, omdat de gemeente Zaltbommel voldoet aan de voorwaarden. De kans dat deze uitkering dus afgewezen wordt, is dus minimaal.