22 januari 2015

Businesscase Provinciaal Inpassingsplan

Gemeenteraad 22-01-2015

Fractievoorzitter Geert Bok begon zijn bijdrage met “Wie A zegt, moet ook B zeggen”. Oftewel als je ‘ja’ hebt gezegd tegen de aanvullende verkeersmaatregelen in het Provinciaal Inpassingsplan (PIP), kun je geen ‘nee’ zeggen tegen deze businesscase. De SGP heeft voor het PIP gestemd en accepteert daarom ook de financiële consequenties.

Uiteraard mogen de kosten niet uit de hand lopen. De SGP heeft de wethouder op het hart gedrukt zich hier hard voor te blijven maken. Daarnaast moet de gemeenteraad tijdig geïnformeerd worden als er financiële nadelen ontstaan. De risico’s voor de gemeente Zaltbommel zijn, zoals het er nu naar uitziet, te overzien, maar dat willen we wel graag zo houden.

De SGP vindt ook dat de wethouder zich moet inzetten om de kosten van het Projectbureau Herstructurering Tuinbouw Bommelerwaard (PHTB) terug te dringen en het draagvlak voor het PHTB zo groot mogelijk moet zijn.