26 januari 2022

'In vertrouwde handen'

Met dit motto gaan we als SGP de verkiezingen in. De SGP staat niet bekend als een partij van radicale wijzigingen op de punten die we al jaren voorstaan. Daar schamen we ons niet voor. Een politiek van “zo de wind waait, waait mijn jas” is immers weinig standvastig. We proberen vasthoudendheid te zijn op de punten die ertoe doen. Een schone en veilige gemeente. Voldoende
gevarieerd werk. Duurzaam én betaalbaar bouwen van woningen in alle kernen, met een juiste balans. En dat alles in een omgeving met voldoende en goed onderhouden groen. In goed en veilig bereikbare dorpen en stad. Maar ook: Zeggen wat je doet en doen wat je zegt. De SGP wil uitdragen
waarom keuzes gemaakt worden. Direct gegrond op wat de Bijbel zegt. Of omdat we op basis van onze verantwoordelijkheid iets vinden. En handelen zoals we beloofd hebben. In het besef dat we mensen met gebreken en onvolkomenheden zijn. Er zal vast wel iets in ons verkiezingsprogramma
staan wat we niet waar kunnen maken. Of wat bij nader inzien toch niet zo’n goed idee is. U mag er ons op aanspreken. Dingen die te mooi zijn om waar te zijn, zijn dat vaak ook. De SGP wil staan voor aannemelijke plannen met een deugdelijke financiële onderbouwing. Geef alleen hoop als een plan kansen heeft. Een vroeg nee is beter dan een late teleurstelling. Niet alles kan. En we willen niet alles. Nog meer windmolens dan gepland?; onverstandig. Over herindeling; niet doen. Tot DV over 2 weken…..

Wim van der Toorn

SGP Zaltbommel lijst 1 nummer 4