29 maart 2018

SGP de grootste in Zaltbommel!

Met grote dankbaarheid hebben we kennis mogen nemen van de beste uitslag ooit voor SGP Zaltbommel. Daarvoor danken we alle inwoners die met hun stem op ons het vertrouwen hebben gesteld, maar bovenal danken wij de Heere God voor deze zegen.

Rond middernacht op de verkiezingsdag leek het na de eerste telling op partijniveau erop dat de ZVV en SGP evenveel stemmen hadden gehaald. Toen per kandidaat werd geteld bleken een aantal stembiljetten verkeerd geteld te zijn en kwam de SGP op voorsprong met twee stemmen verschil.

In de dagen daarna werd duidelijk dat een aantal uitgebrachte voorkeursstemmen in Gameren niet goed geteld waren wat aanleiding gaf om een algehele hertelling uit te voeren. Hieruit kwamen voor drie partijen verschillen uit naar voren: SGP en ZVV eindigden beide met 2 stemmen meer en het CDA kreeg 8 stemmen erbij. Na alle tellingen is SGP Zaltbommel dus als grootste partij uit de bus gekomen. De hertelling heeft geen veranderingen opgeleverd voor de zetelverdeling.

Het aantal raadszetels per partij voor en na verdeling van de restzetels:

Partijen Aantal zetels Hele zetels Restzetels Totaal
SGP 4,04 4   4
ZVV 4,04 4   4
Pvda-GL 3,09 3   3
CDA 2,84 2 1 3
CU 2,52 2 1 3
VVD 2,38 2   2
SP 1,14 1   1
D66 0,94 0 1 1

We gaan, zoals u van ons gewend bent, ons weer zo goed mogelijk inzetten voor onze gemeente.