7 juli 2016

Uitgelicht: Nieuwe wegen en paden

Passage uit Voorjaarsnota over 2017:

Voorzitter, het Voetpad Prins Willem-Alexanderstraat Gameren is zo n project wat niet op de projectenlijst Fonds Bovenwijk 2011 staat. Wij vinden het uit het oogpunt van veiligheid echter zeker wel nuttig dat dit voetpad er komt.

Er moeten keuzes gemaakt worden voorzitter. Een fietspad op de Kleine straat in Bruchem vanuit het oogpunt van recreatie en toerisme vinden wij niet nodig. Ook al had de dekking niet vanuit Fonds Bovenwijk gekomen. Recreatie en toerisme zijn voor de SGP zeker geen speerpunt. Daar komt nog bij dat dit pad er typisch één is in de categorie van niets naar nergens. Alternatieven en mooie fietspaden te over in t veld.

Voor het aanleggen van een weg naar de steenfabrieken geldt hetzelfde als voor genoemd voetpad in Gameren, nuttig, maar met vraagtekens bij de dekking.

V.w.b. de verkeersmaatregelen: allen zijn voorgesteld vanuit het oogpunt van veiligheid. Doen dus. Nog wel een verzuchting: probeer voor het laatst nog iets te doen aan de Weitjesweg in Brakel. Maar dupeer geen bedrijven die hiervan afhankelijk zijn.