9 november 2017

Uitgelicht: Verkeersknelpunten

Passage uit Algemene Beschouwingen over begroting 2018:

Voorzitter, wethouder Zondag heeft in een interview aangegeven ‘klaar te zijn’. Alles is geregeld, zo vat ik het maar samen. Een beetje voorbarig wat de SGP betreft. Met besturen zijn we nooit klaar.
Nog steeds vindt de SGP het goed als er op het gebied van verkeer in een veegactie in kaart wordt gebracht waar de knelpunten liggen. Een paar voorbeelden die ons werden aangereikt. Zo vinden wij de verkeerssituatie voor fietsers op de Bergsche Maasdijk nog steeds ver onder de maat. Extra fietspaden voor scholierenroutes zijn altijd welkom. Zeker nu deze met de komst van een extra scholengemeenschap in Zaltbommel intensiever worden gebruikt. Evenals extra ontsluitingen voor woonwijken als De Heuven in Gameren.

De vraag aan de wethouder: is het college bereid om nog deze periode een inventarisatie van verkeersknelpunten uit te voeren en de raad hierover te informeren? Het lijkt de SGP mooi om dit nog voor of als het moet direct na de verkiezingen op te pakken.