12 november 2015

Uitgelicht: Wegenonderhoud en verkeersvisie

Passage uit Algemene Beschouwingen over begroting 2016:

Voorzitter, de afgelopen jaren zijn ons veel ingrijpende bezuinigen bespaard gebleven. De gemeente Zaltbommel heeft echter wel duidelijk zichtbaar ingeteerd op het onderhoud van de wegen. Het vastgestelde wegenbeheerplan onderschrijft dit. Laat de signalen van inwoners niet links liggen. Mocht blijken dat de maatregelen uit het wegenbeheerplan niet voldoende zijn, kom dan terug bij de raad. Ons hebt u mee om er een schep bovenop te doen.

En laten we niet alleen maar reageren op incidentele verkeersproblemen, maar het grotere plaatje bekijken. Al ruim voordat het grootste gedeelte van de huidige SGP fractie zich raadslid mocht noemen, heeft de gemeenteraad een ‘verkeersvisie’ vastgesteld. Nog steeds is deze niet compleet doorgevoerd. Dat steekt.
Voorzitter, wij vragen het college wat zij gaat doen met deze verkeersvisie? Moet deze geactualiseerd worden?

En oh ja, mocht een actualisatie nodig zijn, zoek dan eerst budget voor uitvoering en leg dan pas een visie voor. Dat is de volgorde. Als we geen geld hebben om uit te voeren, actualiseer dan maar niet.