25 mei 2023

Raadsvergadering 25-05-2023

Aan het begin van de vergadering werd een interim-raadsgriffier geïnstalleeerd, omdat de raadsgriffier voor langere tijd uit de running is.

De Canavalsvereniging zou graag weer op het Schootsveld haar tent opzetten. De fractie van de VVD stelde hier vragen over aan het College. De burgemeester antwoordde dat het Schootsveld niet beschikbaar is en dat men op zoek is naar een andere locatie.

Op de Agenda stond ook de aanvraag van een voorbereidingskrediet voor de Basisschool te Nederhemert en de opdracht aan het college om een locatie te zoeken. Hoewel de partijen het eens waren dat er een oplossing komt voor de te kleine en verouderde school in Nederhemert, werd er nu al van alles en nog wat bijgesleept. Er werden zelfs vragen gesteld over de identiteit van de school, alsof dat een zaak van de Gemeenteraad zou zijn. Wethouder Bouchtaoui hield echter voet bij stuk, wat uitmondde in de uitspraak van een raadslid dat de wethouder niet recht door is en dat hij daarom tegenstemde! Alle overig partijen stemden voor, zodat het voorstel werd aangenomen.